04 September 2011

Indahnya jika isteri bagai kan anna althafunnisa.

Salam 6 Syawal..Masih belum telamabat nik nak ucap Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin. kalau-kalau ada atikel nik tulis yang terkasar bahasa atau ketelalauan, harap dapat di maafkan insan yang lemah ini..

nak tanya. kawan-kawan penah nonton filem Ketika Cinta Bertasbih Movie 1&2?? jika anda penah tengak filem cinta islamic yang penuh dengan pengajara bagi muda mudi yang ingin becinta dan berumah tangga, agak ada basatan dalam pergaulan..

filem Ketika Cinta Bertasbih juga ada dalam derama sebanyak 55 episode, kalau kawan-kawan nak tagak boleh ke sini . dalam filem ini ada satu watak yang bernama anna althafunnisa, watak sebagai seorang isteri kepada Abdul Azam dan anak kepada pemilik "pesantrin" pondok,

nik nak cite cikit tengang watak yang bernama anna althafunnisa ni. apa yang nik napak kareter dalam watak yang di lakokan
1- Seorang wanita yang solehah, yang taat pada perintah Allah dan bepegang pada agama yang kuat
2- Taat pada suami,
3- Seorang Ustzah di pesantiran milik bapanya.
4- Lulusan Univesiti Al-Azhar Khiro Mesir,
5- Seorang anak yang baik kepada kedua ibu bapa
6- Seorang wanita yang menjaga kehormatan dirinya. dan dirinya hanya untuk suami nya sahaja.
7- Seoran wanita yang cantik.

dan cikit tengan Oki Setiana Dewi
lahir pada 13 Januari 1989- sama tua dengan nik lah.

di bawah ni antar Gambar-gambar anna althafunnisa aka Oki Setiana Dewi :



















Nik harap kawan-kawan yang belum lagi menonton filem ini, boleh lah tengak, rasa indahnya jika Cinta dan Kasih Sayang yang di bina atas landasan Ilman dan Taqwa kepada Allah.

No comments:

Post a Comment