21 August 2011

Rancang Hidup Ku 2012.

Asslamualaikum sahabat-sahabat, hari ni dah masuk 21 ramadhan bersamaan 21 ogos 2011, hampir 2 minggu nik duk rumah saja, rasa bosan je yelah dah tak kerja sekarang ni, ingat tak nik ada cerita pasal nik kerja kat Alamanda kan jadi promoter? tapi sekejap sahaja hanya 6 hari. mesti kawan-kawan tertanay-tanya kenapa kan? 1 penat sangat, 2 lagipun nik banyak kerja petang, so malam memang tak sempat lah nak solat trawih kat masjid, kalau kerja 29 hari memang tak sempat lah nak solat bejemahaan, dan banyak sebab lagi.

sambil-sambil duk rumah saja ni, nik ada juga buat bisnes online, ada di ceritan disini. bisnes ni hanya sambilan sahaja, hajat nik sebenarnye nak balik kelantan lepas raya, nak berniaga pasar malam, untuk cari ilmu perniagaan, cari duit, dan cari sahabat-sahabat.

kepada nik pilih nak berniagaan pasar malam? nik ada baca 1 buku yang mengubah padangan nik kepada dunia perniagaan pasar malam ni, 4 buku yang nik baca semuanya Tulisan Dr Rusly Bin Abdullah PhD,
4 tajuk buku ialah
1- "Menjejak Jutawan Senyap"
2- "Petunjuk Jalan Kekayaan"
3- "Biar Kecik Asal Berhasil"
4- "OKB! Orang Kaya Bertaqwa"




buku-buku ini yang membuat nik rasa betul-betul nak berniagaan dan nak mengubah nasib nik dan keluarga nik.. dalam diri nik, untuk kerja makan gaji itu adalah jalan terakhir apabila tidak boleh dan tidak mampu lagi untuk berniagaan, InsyaAllah, kalau ada rezeki dan keluarga izinkan nik kan mula selepas raya 2011 nanti,

Apa yang nik nak berniaga? nik nak jual air soya dan Tau fu fa. dan kalau ada rezeki nak berniaga popia basah. insyaAllah, semoga Allah pemudahkan urusan nik kali nik. dan nik nak buktikan kepada kawan-kawan, sedara mara, dan keluaraga bakal mentua yang nik boleh hidup dengan hasil berniaga. harap kawan-kawan dapat mendoakan nik. Amin.

No comments:

Post a Comment