23 June 2011

Ujian dalam bercinta?

Ya Allah, hanya Allah sahaja yang tahu apa yang ada dalam hati ini bila mendengar seorang yang amat kita sayangi katakan "LOVE U TOO" kepada ahli keluarag( 2 pupu dia) yang blh khwin dengan dia.. dan tiba2 badan trus megigir macam megigir kene deman panas atau megigir kelaparan...cukup dasayt, aku pun tak tahu kenapa tiba2 tejadi begitu, kejutan kaut sangt kot..cepat2 aku beristifar..

pekara sama juga aku rasa bila melihat dia tidak menutip araut,.Ya Allah, aku cukup rasa aku begitu besalah, kerana selama ini aku tidak menasihati dia supaya menutup araut..memang salah aku, tp aku cuba nasihat nya pada petengahan pehubungan kami..tapi agak sukar dia menerima nasihat ini..hanaya doa sahaja yang aku mampu untuk mengubahnya..kerana jika aku nasihat, aku takat dia tidak dapat menerima teguran dan nasihat.

aku harap aku dapat mendidik sorg wanita untuk menjadi wanita solehah dan ibu yang misahli kepada anak-anak ku...wapun pun selama ini aku tidak begitu sempuna. tapi kini aku ingin berubah.Ya Allah, tolong hamba mu ini dalam kembali ke jalan yang benar semoga aku dapat mendidi Isteri ku menjadi isteri yang solehah dan taat pada Allah, Rasul dan suami serta ibu bapa nya..amin.

1 comment: