21 January 2011

ke mana aku selepas ini?

Salam buat teman-teman yang selalu ikuti bersama ku, yang selalu sentiasa bersama ku dan bt famly yang selalu di sisi ku serta yang tersyang, yang ada dalam hatiku..

Pejam celek-pejam celek dah nak hbs bulan satu ini...xtersa dah sebulan kita dalam tahun 2011?? kemana aku nak pergi dan apa yang aku nak bt pada 2011? samapi skrn duk di rumah, semua orng yang tanggun, apa yang aku dah bt utk ibu bapa ku???? myb belum samapi masa nya lg..aku cukup jelos tgk anak2 muda yang blh membantu ibu bapa nye dari hsil peniaga networking...selama ini hanya mereka yang menanggu kita samapi lah skrn. apa yang aku dah bt?? ini lah yang selalu bermain di minda ku..aku blh bejaya? kenapa aku tidak blh bejaya sama mcm sabahat2 ku...
insyaAllah, ada rezeki sy akan berkerja di CIMB Bank di terengganu,
kenapa aku tidak berniaga sahaja dalam SHAMELIN BINA??

kerana aku ingin mencari pengalaman dan perluang yang ada, insyaAllah, akan ku tetap truskan perniagaan..yang boleh katakan adalah minat dari hati ku....
kenapa org bekerja dan atas dasar apa di berkerja? minat bahagian yang di kerja? atau terpaksa berkerja dalam bahagaian itu semata2 hanay itu sahaja yang ada, dalam dirinya tiada minat langs terhadapat kerja yang di lakukan...kenapa ini terjadi????

insyaAllah aku blh bejaya!!!!!!....
pantun utk malam ini

kalau tidak kerana bulan
masakan bintan terbit tinggi
kalau tidak kerana impian
masakan kita bekerja hari-hari..
semoga rezeki yang di cari setiap hari adalah dari yang halal dan dibekati oleh NYA.

No comments:

Post a Comment